2017. február 23., csütörtök

Indiai ihletésű csirke

Manapság elkezdtem kacérkodni az ötlettel, hogy valamilyen indiai ételt főzzek. Még nem jutottam el odáig, hogy meg is valósítsam, de arra gondoltam, valami különleges ízvilágot tudnék kipróbálni, ha fahéjjal ízesíteném az ételt. Ezért született meg ez a fogás. Fogadjátok szeretettel! 
(Még hozzátenném, hogy az előnye ennek az ételnek, hogy ha csak csontos csirkemellet tudunk venni, nem megy kárba egy csomó hús, amit nem tudunk lefejteni a csontról.)

Hozzávalók:
1 egész csontos csirkemell, 1 nagy doboz kefír, 2 gerezd fokhagyma, mustár, méz, fűszerek (kurkuma, bors, só, tört chili, szárított petrezselyem, fahéj, szerecsendió), 1-2 pohár barnarizs, 1 pohár csemegekukorica

Fogtam egy jénai tálat, egy nagy pohár kefirt öntöttem bele, belenyomtam két gerezd fokhagymát, majd három evőkanál mustárt, két evőkanál mézet raktam bele. Fűszereztem: kurkumával, borssal, egy kis tört chilivel, petrezselyemmel, fahéjjal és egy kevés szerecsendióval. (Van, hogy egy kis őrölt kardamomot is rakok bele, ha van itthon.)

Összekevertem. Fogtam egy egész csirkemellet, megmostam, levettem a bőrét, majd beleforgattam a kefires keverékbe. Lefedtem alufóliával, majd beraktam a sütőbe, és alacsony lángon sütöttem nagyjából egy órát, másfelet.

Ezután elzártam a gázt, kivettem a jénait, levettem az alufóliát, és hagytam hűlni a csirkemellet. Mikor már kézmelegre hűlt, kivettem a jénaiból, és egy tányérra raktam. A megmaradt levet egy serpenyőbe öntöttem, majd felforraltam. Hozzáraktam még egy kis mustárt, mézet, fahéjat és szerecsendiót, végül úgy nagyjából 15 dkg reszelt sajtot. (Elég nagy lyukon lereszelni.)

A csirkemellet darabjaira tépkedtem (cafatokra - de így kicsit csúnyán hangzik), majd a kefires mártásba raktam. Nagyjából tíz percig főztem őket össze, majd elzártam a gázt.


Közben persze meg lehet főzni a rizst, ami nálam kukoricás barna rizst jelentett. Ezt körülbelül egy óráig kell főzni, hogy jó puha legyen, de márkafüggő. (A fittrizs fél óra alatt megvan, de számomra nem ugyanolyan finom.)

Én a barna rizst is ugyanúgy főzöm, mint a fehéret. Olajon megpirítom, hozzáadom a kukoricát, majd kétszeres-háromszoros vizet öntök rá. Fűszerezem (manapság zöldségleveskockát vagy petrezselyem-só-bors-cukor kombót szoktam használni), lefedem. Ezek után néha megkeverem, ha ki akar futni, lejjebb veszem a gázt. Mikor már nagyjából magába szívta a vizet, elzárom alatta a lángot, és rakok rá néhány konyharuhát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése