2016. július 8., péntek

Hagymás Omlett/Rántotta

Tavaly karácsonyra kaptam egy kerámia serpenyőt, és rájöttem, hogy nagyon jó dolog. Többek között nagyon finom omlettet is lehet készíteni benne.
(Ha nem kerámia serpenyőnk van, akkor olyan kell, amiben nem ragad le/nem ég le az étel, különben sűrűn kell kevergetni, és rántotta lesz belőle.)
Nem egy nehéz recept, hiszen a rántotta a világ legegyszerűbb étele címet is kiérdemelné, de mivel megígértem, hogy leírom a recepteimet, amiket manapság használok, ezért úgy gondoltam, megosztom veletek.
Hozzávalók:
- pár fej vöröshagyma felkockázva (attól függ, ki mennyire szereti, én nagyon, úgyhogy jó sok megy bele)
- négy tojás (két személyre)
- bors (friss-en őrőlt a legjobb, de ha nincs, jó a bolti), só, cukor, olaj
(- snidling, bazsalikom)

Elkészítés:
A felkockázott hagymát kevés olajon megpároljuk, belerakunk egy kiskanál cukrot, egy csipet sót.
Addig, amíg a hagyma megpuhul, feltörjük a tojásokat, egy villa segítségével, egy mélytányérban felverjük őket, hogy majdnem egyenletes sárga színe legyen a folyadéknak. Egy nagyobb csipet só, és körülbelül ugyanennyi őrölt bors mehet bele. (Itt mehet még bele összevágott friss metélőhagyma, és bazsalikom. Nem kell sok, de el is hagyható.) Ezt is összekeverjük.
Amikor a hagyma nagyjából megpuhult, vagy üveges lett, megpróbáljuk eloszlatni a serpenyőn, hogy mindenhova kerüljön, és beleöntjük a tojásokat, azt is elegyengetve. Lefedjük, majd alacsony lángon hagyjuk sülni pár percet, majd leellenőrizzük, hogy melyik fele van már megsülve (ezt látni fogjuk), és ha kell, a gázon arrébb rakjuk a serpenyőt, hogy mindenhol jól átsüljön. Akinek szükséges, mert nagyon leég a tojás a serpenyőre, az keverje meg időközbe, akinek nem kell, az hagyja, és csak a végén, mikor már az egész megsült, akkor próbálja meg az egyik felét ráhajtani a másikra. Itt már le lehet kapcsolni a gázt. Így egy kétrétegű tojásrántottát kapunk lényegében.

Esetleg ha fel akarjuk még dobni, és van otthon Barbecue szószunk, vagy ketchupunk, akkor nyomhatunk rá. ;) Pikánsabb lesz.

(Ha esetleg bonyolultan fogalmaztam volna, akkor elnézést, de minél pontosabban szerettem volna megfogalmazni a lépéseket. Kérdéseket nyugodtan írjatok a chat-be, vagy ide a bejegyzés alá.)
Jó étvágyat! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése